Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Έργων του Λόγου

ΟΣΔΕΛ

Η έρευνα του ΟΣΔΕΛ για το βιβλίο και το κοινό του στην Ελλάδα: Η ενημερωτική καμπάνια

Τα ευρήματα καθώς και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την έρευνα «Αναγνώσεις, αναγνώστες και αναγνώστριες: Το βιβλίο και το κοινό του στην Ελλάδα» παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον (δείτε αναλυτικά εδώ). Ο ΟΣΔΕΛ για την ανάδειξη και τη διάχυσή τους σχεδίασε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επικοινωνίας, με κεντρικό σύνθημα «Ξέρεις να διαβάζεις, ξέρεις και τον τρόπο να κάνεις τη ζωή σου καλύτερη».

Ο στόχος της ενημερωτικής καμπάνιας αυτής ήταν διττός. Αφενός να αποτελέσει η έρευνα αφορμή για να επανεισαχθεί στη δημόσια συζήτηση η πρακτική της ανάγνωσης ως κυρίαρχο πολιτισμικό διακύβευμα και αφετέρου να αναδειχθεί η ανάγκη χάραξης εθνικής πολιτικής για την ανάγνωση και το βιβλίο.

Στο πλαίσιο της καμπάνιας σχεδιάστηκε μια πλήρης εργαλειοθήκη, που περιείχε έντυπες και ψηφιακές εφαρμογές (δείτε τα υλικά εδώ), καθώς και πρωτότυπο οπτικοακουστικό υλικό (δείτε τα βίντεο εδώ). Με την υποστήριξη της ΣΤΑΣΥ, η καμπάνια παρουσιάστηκε σε 30 σταθμούς του Μετρό και του ΗΣΑΠ (δείτε φωτογραφίες εδώ).

Το κεντρικό βίντεο της καμπάνιας με τίτλο «Όταν διαβάζεις βιβλία βρίσκεις πιο εύκολα τη θέση σου στη ζωή» βασίζεται σε μια ιδέα του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Πρόκειται για μια βιωματική άσκηση για το βιβλίο και το κοινό του στην Ελλάδα, η οποία βασίστηκε στα ευρήματα της έρευνας του ΟΣΔΕΛ, αποτυπώνοντας το κεντρικό συμπέρασμα ότι το βιβλίο όχι μόνο συμβάλλει σημαντικά στην προσωπική και την επαγγελματική εξέλιξη, αλλά ανοίγει και τον δρόμο για μια κοινωνία με ίσες ευκαιρίες για όλες και όλους. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε η Όλγα Μαλέα, την παρουσίαση η Ιωάννα Τριανταφυλλίδου και τη μουσική σύνθεση η Στέλλα Γαδέδη -οι δημιουργοί εργάστηκαν αφιλοκερδώς. Η παραγωγή ήταν της Foss Productions, η οποία ευγενικά προσέφερε τον εξοπλισμό και τους συνεργάτες της.

Παράλληλα, δημιουργήθηκαν και άλλα τρία βίντεο, με τον τίτλο «Γκάλοπ», σε σκηνοθεσία επίσης της Όλγας Μαλέα. Την παραγωγή ανέλαβε αφιλοκερδώς η εταιρία Prosenghisi – Πάνος Παπαδόπουλος.

Η υλοποίηση της καμπάνιας πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία της Εταιρείας Συγγραφέων, του Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, των συλλόγων εκδοτών ΑΣΕΒ, ΕΝΕΛΒΙ και ΣΕΕΒΙ, ενώ συμμετείχαν και οι κοινότητες βιβλιοθηκονόμων και εκπαιδευτικών.

(Νοέμβριος 2022)

  Επιστροφή